2016/01/25

Spirituell shopping


































Jag är ganska kass på att handla, mest för ett jag tror att det är ett beende och inte alltid ett behov som ligger bakom vår tids inköp, och för några år sedan så blev jag inspirerad av en vän att leva 1 år utan att köpa något onödigt. Efter det året är det svårt att handla bara för att. Jag gillar att handla saker jag inte kan göra själv, och saker som ökar mitt välbefinnande. Gärna flummiga saker som ni ser på bilden här. Så här är mina bästa tips på vettig shopping i lA/Yucca Valley.
Halsbans m pärlor är från Hoof & The Horn en skön butik med ganska rockiga prylar, allt från kläder, smycken till skivor med Göteborgs artister! Sprit scent kommer från finaste Otherwild som är kända för sin "The future is Female" tisha. Det är en av mina favorit stop i Silverlake, alltid. Kan även rekommendera Tavin store på samma gata, vars ägarinna alltid är på strålande humör och säljer saker man lätt hade tagit ett sms-lån för. Spirit scent är dofter som döps och baseras på tarotkort, med andra ord magiska dofter.
En av de mest spektakulära affärerna är Necromance på Melrose, där ifrån har jag fått mitt orm-halsband samt coyotehand-örhänget. Butiken är full av morbida ting, det ena vackrare än det andra, många saker är svåra att få med hem i resväskan men något litet slinker alltid med.
Är man nära Joshua Tree så är Pioneer Town en rolig utflykt. En liten western stad med bra motell och en krog med vettig live musik, Det finns även en liten keramikverkstad där jag köpte dekorationsplattan till en vän. Kortet kommer från Individual Medley Store i Glandale, där hittas massa bra butiker och kaffeställen på en kort sträcka, dvs parkera bilen och ha mångra bra ställen samlat, inte köra runt i timmar som är lätt hänt i Los Angeles.
//C

No comments: